Původní vzhled
EXTERIÉR
Architekt Fritz Reichl navrhl prostou kubickou hmotu, ze které na jižní straně vyčnívá
přízemní arkýř s velkým oknem a na východní straně veranda. Při zpracování
návrhu vily se Reichl silně inspiroval architekturou Adolfa Loose. To je patrné
především na pojetí dvou pohledově se uplatňujících průčelí, které jsou čistě symetricky
souměrné, s pravidelně rozmístěnými výsuvnými gilotinovými okny. Hlavní jižní fasáda je složena ze tří os. Klíčovým prvkem je přízemní arkýř s rozměrnými okny, jenž zároveň představuje podnož pro terasu v patře. Západní fasáda je užší, opět se třemi osami a čistě symetrická. Ve zvýšeném přízemí je umístěn balkón.
Severní průčelí, jež je orientované do zahrady, je také koncipováno v
souladu s Loosovou koncepcí - stejně jako u zmiňovaného Heskyho rodinného domu v
Českých Budějovicích - i zde zde vidíme tvarově bohatou kompozici okenních otvorů
různých velikostí a tvarů, které vypovídají o rozdílných funkcích jednotlivých prostor. Kruhová okna naznačovala místnosti se sociálním zařízením, běžná okna potom obytné
místnosti.
INTERIÉR
Dispozičně je dům uspořádán na dvě obytná podlaží a suterén, kde se nacházela prádelna, sušárna, garáž, kotelna s prostorem pro uložení topiva, sklepy, WC a "Hundekammer". Osu dispozice tvoří ve všech patrech chodba, jež rozděluje prostor na obytnou část (jižní) a část pro služebnictvo (severní). V přízemí architekt umístil do severní strany vstupní chodbu s WC, dále schodiště (označované jako hala), pokoj pro služebnou a kuchyni s přípravnou.
V prodloužené chodbě je potom situovaná přípravna, jež propojuje prostory pro služebnictvo s jídelnou výdejním okénkem. V jižní části dispozice byly umístěny obytné místnosti. V "Rauchzimmer", pánské pracovně, se původně nacházely dvě velké knihovny, mezi kterými byla pohovka. Na druhé straně pokoje byla u zdi umístěna skříň s loveckými a rybářskými potřebami a v protějším rohu se nacházel moderní pracovní stůl. Stěny byly potom ozdobeny loveckými trofejemi.
Z pracovny se vstupovalo do hlavního obytného prostoru, který byl jaksi v kontrastu s útulnou pracovnou. Jedná se o prostorný pokoj s velkým středovým arkýřem, který osvětluje celý prostor a sloužil zároveň jako malá zimní zahrada. Podle vzpomínek Hanse Krale se v této velké místnosti nacházel pouze klavír (u velkého okna) a dále jednoduchý stolek (zřejmě Thonet) a dvě dřevěné židle s nastavitelným opěradlem. Dále se zde byl otevřený krb, který podle Iris Meder stylově odpovídá spíše Behrensově škole, než Vídeňské. Také se zde nacházel stolek s rádiem. Následuje jídelna, jen náznakově oddělená přizdívkou od hlavního obývacího pokoje. V jídelně je na severní straně umístěn zabudovaný servírovací pult s výsuvnými prostory pro zvětšení servírovací plochy. Nad tímto pultem se nachází již zmiňované servírovací okno.
Do prvního patra vede dřevěné točité schodiště, jež ústí v dlouhé chodbě, která opět tvoří osu dispozice. Na chodbě jsou umístěny vestavěné skříně. Na východní straně je chodba zakončena vstupem na terasu, na západní se potom nachází dveře do koupelny. V jižní, obytné, části dispozice se nacházel dětský pokoj, ložnice se vstupem na terasu, vestavěným skrytým osvětlením a dvěma vestavěnými skříněmi, a šatna, jejíž stěny jsou obloženy opět vestavěnými skříněmi. V severní části byly pokoje pro služebnou, hostinský pokoj (znovu s vestavěnými skříněmi) a WC.